Hu hej … så var der graduering!

Gradu_11dec20

“Nedlukning af idrætsforeninger fra fredag den 11/12.” Sådan lød meldingen fra myndighederne om eftermiddagen den 10/12. Hvad gør man så, når gradueringer er planlagt til den 12/12 i Randers og den 19/12 i Hedensted? En hurtig beslutning blev at aflyse aftenens træning i Randers, og i stedet afholde gradueringerne med det samme.

For seks randrusianske juniorer var det praktisk en rimelig simpel opgave. De skulle blot have en hurtig information – og sætte sig op til at levere nogle gode gradueringer. Opgaven var lidt anderledes for medlemmerne i Hedensted. Herfra skulle vi have et enkelt medlem til graduering. Men hans makker arbejder om natten, og kunne derfor først få besked kl. 17.00. Blot to timer senere stod de i Randers, hvor de skulle igennem en temmelig krævende graduering.

To andre medlemmer i Hedensted Ju-Jitsu Klub skulle også have været til graduering den 19/12. Desværre kunne de to ikke deltage, da den ene skulle testes for Corona dagen efter. Vi havde derfor kun det valg, at de to må vente med graduering til det nye år. Den 12/12 fik den testede heldigvis et negativ svar på testen 🙂 Så … vi ser frem til at to af de seje “tøser” i Hedensted bliver gradueret til grønt bælte i 2021. Dertil var det ikke muligt for en senior og en fra Budo4All (begge Randers) at deltage i gradueringen, så de må og vente med at vise deres evner til det nye år.

Tilbage til torsdag aften, den 10/12. Vores cheftræner skulle ikke have været til Randers den aften, men han aflyste andre planer, så han kunne være dommer til gradueringerne. Udover vores cheftræner, så var Sensei Hanne L. Pedersen og Sensei Poul T. Mikkelsen også i klubben. Dermed kunne vi afholde to gradueringer samtidig. Ret praktisk de mange gradueringer taget i betragtning.

Alle gradueringer forløb rigtig godt. Resultaterne er følgende:

Joachim Hansen, Gokyo Shinsa (brun/sort bælte)
Alberte Lauridsen, 4. kyu (orange bælte)
Benjamin Lind, 4. kyu (orange bælte)
Eva Høegh, 4. kyu (orange bælte)
Lena Meczke, 4. kyu (orange bælte)
Johan Nielsen, 4. kyu (orange bælte)
Freja Frier, 5. kyu (gult bælte)