Læs mere om

Vores instruktørteam

Vores træning varetages af et veluddannet instruktørteam, der har mange års erfaring. Instruktørernes erfaring, og interesse for sporten, hjælper dig med at få det bedste ud af træningen.

Træningen foregår hovedsageligt to og to sammen, så der bruges ikke meget tid på at “slå huller i luften.”

Instruktørerne lærer dig at anvende greb og kast (vi har også hold uden kast) på en måde, så du udnytter modstanderens styrke til din egen fordel. Du lærer også at anvende slag og spark imod sårbare punkter.

Vi udvikler løbende vores træningsmetoder, så de passer til de aktuelle krav til selvforsvar. Du kan se mere om træningen herunder.

Instruktørene

Vi har et stort instruktørteam, der er en veluddannet og topmotiveret gruppe. Vores cheftræner har det højeste instruktørniveau (World Class Instructor) indenfor vores internationale forbund, mens tre er National Instructors. Hvert år deltager mange af vores instruktører på kurser i ind- og udland. Billedet herover er fx fra et instruktørkursus med Soke Alan Campell (8. Dan, Australien). Det er et eksempel på, hvordan vi sikrer en løbende udvikling af instruktørteamet.

Vores klubber afholder bl.a. et “instruktør kickoff”, der finder sted omkring sæsonstart hvert år. Her gennemgår instruktørerne både træningsmæssige og teoretiske emner. Hertil kommer også andre specialkurser, der er med til at sikre et motiveret instruktørteam.

Hovedparten af vores instruktører har gennemgået førstehjælpskursus. Herudover indhenter vi børneattester hos Det Centrale Kriminalregister. Disse ting gør, at træningen foregår i sikre hænder.

Kyoshi Finn Jensen

Grad: 7. Dan (rødt/hvidt bælte) og World Class Instructor
Startår: 1982

Information

Chefinstruktør for vores tre klubber i Randers, Hedensted og Horsens Repræsentant & Technical Director for WEBBS Danmark & Jukoshin Ryu Danmark Medlem af Jukoshin Ryu World Grading Panel Danmarks repræsentant for World Ju-Jitsu Federation Training & Development Services

Sensei Hanne L. Pedersen

Grad: 2. Dan (2. sorte bælte) og National Instructor
Startår: 1994
Ansvarsområde: Underviser på alle hold i Randers og på seniorholdet i Hedensted

Information

Sensei Hanne L. Pedersen startede med Ju-Jitsu tilbage i 1994 og er en af vores mest rutinerede instruktører. Men ikke nok med det. Sensei Hanne har det andet sorte bælte – 2. Dan. Det gør hende faktisk til den højst graduerede kvindelige Ju-Jitsu udøver i hele Jylland. Og i øvrigt indtil videre den eneste kvinde, der har opnået sort bælte i både Randers og Hedensted.

Sensei Poul T. Mikkelsen

Grad: 1. Dan (sort bælte) og National Instructor
Startår: 1991
Ansvarsområde: Junior- og seniorholdet i Randers

Information

Sensei Poul T. Mikkelsen startede med Ju-Jitsu tilbage i 1991 og var med til at grundlægge Budokan samme år. Sensei Poul er den, der har trænet flest år hos Kyoshi Finn. Efter en masse træning blev han i 2001 gradueret til 1. Dan – som den første, der har trænet sig op i Randers.

Sensei Danny Jørgensen

Grad: 1. Dan (sort bælte) og National Instructor
Startår: 2002
Ansvarsområde: Hjælper lejlighedsvis på junior- og seniorholdet i Hedensted

Information

Sensei Danny "Capone" Jørgensen var blot 10 år, da han i 2002 begyndte at træne i Hedensted Ju-Jitsu Klub. Han har altid arbejdet målrettet med sin træning, så det var ikke nogen overraskelse, at han i 2010 gik hele vejen til det sorte bælte.

Sensei Søren K. Sørensen

Grad: 1. Dan (sort bælte)
Startår: 2002
Ansvarsområde: Tachi Ryu Ju-Jitsu (selvforsvar uden kast) i Hedensted

Information

Sensei Søren K. Sørensen begyndte i Hedensted Ju-Jitsu Klub i 2002. Igennem årene har han været meget aktiv på kurser og kongresser rundt omkring i Danmark, Tyskland, Schweiz, Polen, Cypern og Canada. Søren deltog derudover i WEBBS World Congress i Japan, hvor han var en del af det danske demoteam, der levere et show til topkarakter.

Sebastian Mortensen

Grad: Gokyo Shinsa (brunt/sort bælte)
Startår: 2007
Ansvarsområde: Træner for juniorholdet i Hedensted

Information

Sebastian er en af vores yngre og dygtige instruktører. Han er vellidt i Hedensted, hvor han i flere år har stået for på juniorholdet. Han har trænet siden 2007 og er certificeret Cadet Coach i International Black Belt Academy & WJJF Australia.

Joachim Hansen

Grad: 1. kyu (brunt bælte)
Startår: 2009/2014
Ansvarsområde: Hjælpetræner på juniorholdet i Hedensted

Information

Joachim Hansen startede på vores juniorhold tilbage i 2009. Han fortsatte sin træning frem til grønt bælte. Han var så væk fra træningen indtil, han startede op igen i 2014. I dag underviser han på juniorholdet i Hedensted.

Nina Zoëga Vaupell Jensen

Grad: 1. kyu (brunt bælte)
Startår: 2009
Ansvarsområde: Er i øjeblikket under uddannelse i Tyskland

Information

Nina er certificeret Cadet Coach i International Black Belt Academy & WJJF Australia. Derudover er hun uddannet til børneinstruktør indenfor idræt (hos KIE Kolding).

Jimmy Nielsen

Grad: 2. kyu (blåt bælte)
Startår: 2013
Ansvarsområde: Hjælper lejlighedsvis på juniorholdet i Hedensted

Ansvarsområder

Jimmy er certificeret Cadet Coach i International Black Belt Academy & WJJF Australia. Han startede i Horsens, men rykkede med til Hedensted i efteråret 2018.

Carsten Schwartz

Grad: 2. kyu (blåt bælte)
Startår: 2009
Ansvarsområde: Hjælpetræner på juniorholdet og Budokids i Randers

Information

Carsten Schwarz træner både vores almindelige Ju-Jitsu og selvforsvar uden kast. Derudover underviser han på juniorholdet og Budokids. Han har trænet siden 2009 og er en aktiv del af vores bestyrelse.

Lars Thomsen

Grad: 3. kyu (grønt bælte)
Startår: 2016
Ansvarsområde: Hjælpetræner på Budokids, juniorholdet og Budo4All i Randers

Information

Lars Thomsen er hjælpetræner på holdet Budokids og på holdet, hvor der trænes selvforsvar uden kast. Han træner derudover selv på vores "almindelige" hold i Randers. Lars Thomsen er også medlem af bestyrelsen for klubben i Randers.