Hurtighed og effektivitet

Vores system kan beskrives med overskriften. Det er påvirket af flere systemer og udenlandske instruktører, som vi har haft kontakt med igennem årene.

Sammenhæng imellem teknikker og bevægelser giver en “rød tråd” op igennem bæltegraderne. Vores medlemmer får dermed en stor forståelse for systemet.

Vores medlemmer skal udvikle sig. Det skal systemet også. Vores første træningssystem blev til 1989 efter en lang process, hvor Kyoshi Finn tilførte nye træningsmetoder til det system, som han selv var opvokset med igennem 80’erne. I 2001 gennemførte han massive ændringer, som gav større sammenhæng i de forskellige indlæringsfaser. Flere ændringer kom til i 2012, så vores træning hele tiden svarer til de aktuelle krav til effektivt selvforsvar.

I 2018 udvidede vi med et ekstra Ju-Jitsu system: Tachi Ryu Ju-Jitsu. Vores cheftræner står bag udviklingen af dette system, der er helt uden kast. I Tachi Ryu Ju-Jitsu er træningen tilpasset, så folk med forskellige skavanker kan være med. Så fx problemer med knæ, hofte, ryg eller lignende er ikke nogen “show stopper”.

Udvikling har vi fortsat masser af, da vi konstant har fokus på at forbedre vores system og træningsmetoder.