Christoffer Nowack

Mød Budokans nye orangebælte: Christoffer Nowack

Overskriften kunne også have været: "Tålmodighed og vedholdenhed betaler sig". 13-årige Christoffer Nowack har nemlig trænet lang tid mellem gult og orange bælte. Men lørdag den 25. januar stod han klar til graduering i Budokans lokaler på Messingvej 35 i Randers. Her leverede han en flot graduering, der havde Sensei Poul T. Mikkelsen som dommer.

Christoffer har trænet Ju-Jitsu i 3 år. Det første halvandet år i Arena Randers, hvor træningen foregik inden flytningen til vores egne klublokaler. Inden flytningen var medlemstallet nedadgående i Randers. Faktisk havde vi kun to juniorer omkring sommerferien 2018. TO. Til sammenligning har juniorholdet ligget på 19 medlemmer efter sommerferien 2019.

Umiddelbart efter flytningen til lokalerne på Messingvej, startede vi holdet Budokids op. Det var i april 2018, hvor vores cheftræner stod alene med holdet i knap tre måneder. Eller det er så ikke helt rigtigt, for Christoffer kom ofte på holdet, hvor han kunne hjælpe med undervisningen af de helt nye Budokids.

Et kraftigt stigende antal medlemmer har givet Christoffer flere mulige træningspartnere. Det har naturligvis forbedret hans træningsmuligheder, så har han kunnet træne målrettet mod det orange bælte. Det har han altså gjort så godt, at han bestod gradueringen den 25. januar.