Initiativprisen 2018

Vi vandt!

Overraskelsen var stor hos Finn Jensen og Poul T. Mikkelsen, der repræsenterede Budokan ved "Sportsfejring 2018" i Arena Randers. Men den er god nok: Budokan blev hædret med "Initiativprisen".

Stor medlemsfremgang, nye målgrupper og egne lokaler

I bedømmelsen blev der lagt vægt på, at vi turde tage springet til egne lokaler. Det har givet mulighed for at oprette nye hold, der har tiltrukket nye målgrupper. I den forbindelse blev det især fremhævet, at vi har et helt unikt træningsprogram til mennesker med skavanker eller handicap (Budo4All / selvforsvar uden kast). Idéen med at favne bredere – og få flere med i foreningslivet – betød meget i vurderingen.

Det blev også nævnt, at vi fik vendt flere års tilbagegang til fremgang. En fordobling af medlemstallet efter flytning til egne lokaler er da også imponerende.

"I har taget springet ud af komfortzonen – til egne lokaler og skabt stor fremgang for klubben. Det vil vi godt belønne jer for," var blandt ordene på scenen.

Selvforsvar i Randers

I Budokan er vi både overraskede og utrolig stolte over prisen. Vi mente selvfølgelig, at vi havde skabt kæmpe resultater i 2018. Men at Folkeoplysningsudvalget (der har valgt vinderen) har kigget i retning af vores mindre kendte sport ... det er en stor positiv overraskelse.

Alle vores medlemmer kan være stolte over prisen. Nogle har hjulpet med at få lokalerne klar til træningsbrug. Nogle står på måtten og underviser flere gange om ugen. Nogle hjælper ganske enkelt med at skabe en god stemning i klubben. Nogle af vores små Budokids har fået kammerater med til træning. Mange forældre skaber et dejligt klubliv, når de overværer træningen og hygger i vores opholdsrum. Alt dette skaber et fantastisk klubliv, som det er fedt, at være en del af.

Du kan se mere om Budokan på klubbens egen hjemmeside HER >